Οι μέρες είναι λίγες και φεύγουν γρήγορα
Κι όποιος στη ζωή και τον έρωτα είναι θεατής
Δεν είναι αθώος

*

Σάββατο 31 Ιανουαρίου 2009

ΠΕΡΙ ΛΟΓΟΚΛΟΠΙΑΣ






     "Η ευγένεια μας σκοτώνει
     Δεν θέλουμε να ενοχλήσουμε
     και τελικά ενοχλούμε τον εαυτό μας"
                     Charles Dantzig

            ή άλλως

     "Από λεπτότητα και μόνο
     έχω χάσει τη ζωή μου"



Οι λέξεις δεν ανήκουν σε κανέναν.
« Όλες οι λέξεις είναι έμβρυα που γέννησε ο ίδιος γόνιμος βυθός».

Λογοκλόπος «είναι το πρόσωπο που ιδιοποιείται κατά αθέμιτο τρόπο
ξένη πνευματική εργασία».

Προσφάτως, σε τυχαία έρευνα στο διαδίκτυο, διαπίστωσα ότι στίχοι μου
(που οι περισσότεροι είναι αποτυπωμένοι στα βιβλία μου)
έχουν υφαρπαγεί από διάφορους υφέρποντες ποιητές.

Οι λέξεις δεν ανήκουν σε πρόσωπα, ανήκουν στο Λόγο.

Οι σχηματισμοί, όμως, και τα σμήνη των λέξεων
καθώς και η επιλεγμένη παράταξή τους μέσα στο ποίημα
είναι όλα δικά μου.

Προσφάτως με ηλεκτρονικό μήνυμα παραπονέθηκα για μια απροκάλυπτη
λογοκλοπή, υπογραμμίζοντας ότι ο καθένας πρέπει να χρησιμοποιεί
τους δικούς του αιμοστατικούς επιδέσμους των λέξεων
όταν η δύση αιμορραγεί πάνω στο χαρτί.

Αφοπλίστηκα με την απάντηση:

«Οι κακοί ποιητές αντιγράφουν και οι καλοί κλέβουν»

Αγνοούσε, όμως, ο δυστυχής Λογοκλόπος την αιμάτινη ρίζα του ποιήματος
και ότι το αποτέλεσμα είναι λάφυρο γραφής από τον πόλεμο μου
με τα θηρία των αισθήσεων.

Είναι για μένα εύκολο να παραθέσω συνδέσμους προκειμένου να αποδείξω
το αληθές των λόγων μου, από λεπτότητα, όμως, προς τους κλέφτες
επί του παρόντος δε θα το επιχειρήσω, εκτός βεβαίως αν προκληθώ.

Γιάννης Τόλιας